رواية جبروت انثي وسطوة رجل الفصل الثلاثون 30 بقلم الاء الرحمن
30
ونور راحت الشركة
دخلت مكتبها داني ما كانش موجود
ندهت السكرتيرة وقالتلها انه ما جاش النهاردة
نور ضربتله مرة واتنين وتلاته ما ردش
ومع استمرار رنها
داني بتعب :الو
نور :داني قلقتني انت فين
داني :كح كح تعبان قوي مش هقدر اجي الشركة
نور بقلق :فيك ايه اجيبلك الدكتور
داني :يا ريت والله
نور قفلت معاه وكلمت الدكتور وراحتله الشقة
نور خبطت جامد وبالعافية فتح الباب وفعلت كان تعبان جدا
الدكتور كشف عليه
ad
نور :طمني يا دكتور
الدكتور :التهاب رئوي حاد جدا عايز اهتمام وراحة
نور :ان شاء الله
الدكتور كتبلها الادوية
نزلت نور جابتهم على بسرعة وجت
عملتله شربة وادته الادوية وفضلت معاه لحد ما نام
ضربلها ادهم
نور :الوو اهلا يا ادهم
ادهم :انتي فين انا بالشركة عندك وقالولي خرجتي
نور بصت لداني وعرفت انه ادهم هيدايق لو عرف
نور :انا في
ادهم بغضب :انجزي داني معاكي انتوا فين
نور اتنهدت :ادهم داني تعبان قوي وانا معاه في البيت
ادهم باستخفاف :بتهزري صح انتي متعمليش كده وبغضب جامد بقولك انتي فين
نور اتنفضت من صريخه العالي :ادهم اهدا هو فعلا تعبان والدكتور لسى خارج وهو ملوش حد غيري هنا
ادهم قفل في وشها وركب عربيته بسرعة كبيرة وراح لبيته
نور :ربنا يستر
ad
داني مسك ايدها ووشه احمر جدا من السخونية :روحي يا نور ما تعمليش مشكلة مع ادهم بسببي
نور بتردد :انت تعبان يا داني مقدرش اسيبك كده
داني بتعب ظاهر :مش هتعمليلي حاجة دلوقت انا خدت الدوا وهنام وجودك ملوش لزوم روحي لجوزك يا نور
هنا خبط الباب جاامد
داني اتنهد بغضب مكتوم وألم :ده اكيد هو
نور :ما تقلقش انا هتصرف معاه اهم حاحة دلوقت انك تبقى كويس
نور خدت نفس عميق وفتحتله
واول ما فتحت ادهم دخل زي التور الهايج :انتي اتجننتي جياله بيته هنا برجليكي انتي
ولسه هيكمل
نور حطت ايدها على بوقه والدموع متحجرة في عينيها :افهمني ارجوك انا عارفة انه وجودي هنا معاه لوحدنا غلط لكن داني ملوش حد
ووالله انا بعزه زي اخويا بالزبط ولو تدخل عليه وتشوفه هيصعب عليك وبدموع ما اقدرش اسيبه يا ادهم في الحالة دي لوحده
ادهم نزع ايدها عنه بغضب :كنتي تقدري تقوليلي وانا هجيله واجيبله الدكتور
نور :ازاي هطلب مساعدتك ليه وانا عارفة انك مش بطيقه خالص
ادهم زقها عنه ودخل لاوضة الداني
داني بهزار وتعب :انا مش قادر اصلب طولي لو عايز تشتم اوك لكن ضرب اجلها المرة الجاية
ادهم بجمود :سلامتك
داني بتعب :الله يسلمك
ad
ادهم نور ما عملتش حاحة غير انها جابت الدكتور اعذرها انا لولاها ما كنتش هتحسن
ادهم بغضب مكتوم : حصل خير عايز حاجة دلوقت
داني بص لنور :لا انا تمام
ادهم شد نور من ايدها معاه وخرج
داني بتعب :ربنا يعينك على ما بلاكي يا نور انتي الي دخلتي نفسك الدوامة دي ده مش حب ده مرض
ادهم فتح العربية ودخلها وهو متعصب جدا
نور حاولت ما تنفعلش وبنفاذ صبر :ادهم ما حصلش حاجة لكل ده لامتى هتدي المواضيع اكبر من حجمها
ادهم بغضب وصراخ :بدي المواضيع اكبر من حجمها مراتي في بيت واحد غريب عنها لوحدهم وتقوليلي بدي المواضيع اكبر من حجمها وبغضب اكبر
ما تيجي نقلب الموازين
لو جيتي ولقيتيني مع وحدة في بيت لوحدنا رد فعلك هيكون ايه
وبصراخ انا اقولك
لو فضل ادهم يحلفلك ويقسملك مليون يمين انه محصلش حاجة وعلاقتوا بريئه مع الانسانة دي مش هتصدقي انتي ليه مش قادرة تحسي فيا
ليه دايما بتشوفي فين الحاجة الي بتدايقني وبتعمليها
ليه مش شايفة عشقي ليكي ليه بتعندي فيا وبس
ميت مرة قولتلك البني ادم الي اسمه داني ما بحبوش مش بستريحله تسمعي الكلام لا تعندي وتروحيله بيته لوحدك
نور بغضب :ادهم ما خلاص انا قرفت من تحكماتك الزيادة دي كل اما بنقدم خطوة في علاقتنا مع بعض انت بترجعنا عن بعض خطوتين
ad
ادهم مسك دراعها بغضب :انتي مش شايفة روحك غلطانة
نور نزعت ايدها منه بعند :لا لانه داني اخويا مش هسيبه يموت على شان غيرتك الي تقتل دي
ادهم بصلها بغموض : لو خيرتك بينا لاتنين تختاري مين يا نور
نور بصت في عينيها وقربت منه ومسكت وشه بايديها لاتنين :ما تحطش نفسك في مقارنة مع حد يا ادهم لان انت الي اخترته يكون شريك حياتي ويسكن قلبي
ادهم قرب منها قبلها بخوف عاشق ولهان خايف من ضياع الي بيحبه
ادهم سند جبينه على جبينه واتكلم من بين انفاسه السريعة : ابعدي عنه يا نور وخلي تعاملك معاه رسني قووي انا عشقي ليكي ادمان وادماني ليكي غيرة بغيير عليكي من هدومك يا نور تخيلي بغيير عليكي من مامتك لما بتحضنك مش عايز حد يبصلك غيري لو فعبا بتحبيني ربع الحب الي بحبهولك ابعدي داني عن حياتنا
نور تاهت في عينيه مش قادرة تفهم خوفه من داني ليه مع انه بيخاف عليها زيه بالضبط
ادهم بعد عنها وشغل العربية ومشي
...........................................................
في الشركة
ادم :مالك شايل طاجن ستك ليه
مازن زفر بغضب :سيري سابت البيت
ادم بصدمة :بتهزر صح ليه
مازن :اتخانقنا وسابت البيت
ad
ادم :وانت سبتها تسيب البيت عادي كده
مازن :صدقني حاولت معاها لكن هي اصرت على موقفها ده ومحملاني سبب موت ابننا
ادم بعدم فهم :وانت مالك ومال موته ده قضاء ربنا
مازن :كنت متعصب وزقتها وله نصيب ينزل من زقتي ليها
ادم :اها ان شاء الله ربنا يعوضكم حاول تراضيها
دخل ادهم وباين عليه مش على بعضه
مازن :فيك ايه انت لاخر
ادهم :مفيش وبص لادم بقولك ايه يا ادم عايز حد ثقة يراقبلي حد لكن عايزة ثقة ما يخونش
ادم باستغراب :ليه عايز تراقب مين
ادهم بشرود :داني الي بيشتغل مع نور
مازن :ليه
ادهم :حاجة في دماغي وبص لادم عايزة زي ضله ما يغيبش عنه لحظة واحدة
ادم :ما تقلقش هبعتلك حد من الامن الي هنا كلهم ثقة جدا
....................................................
عند ندى
ندى :اهدي يا سيرين مش كده
ad
سيرين بدموع :انا اديته كل حاجة كل حاجة يا ندى لكن ما لقيتش منه غير الذل والقهر
ندى باستغراب :الي يشوفكم ما يقولش انه علاقتكم كانت كده كان باين عليكم جدا انكم مبسوطين
سيرين مسحت دموعها :ما تاخديش بالمظاهر
ندى اتنهدت :محدش مرتاح خالص
سيرين :وانتي مالك انتي كمان اوعي تقوليلي انك متخانقة مع ادم
ندى :هه متخانقة ده احنا من يومين كل واحد فينا بينام في اوضة لوحده
سيرين :ليه
ندى :مش عايزة اتكلم دلوقت ارجوكي يا سيرين
هنا جت فريدة ومعاها سلمى
فريدة :انتي قومي ساعديني في المطبخ
ندى بصتلها من فوق لتحت :بتكلميني انا
فريدة :ايوه بكلمك انتي قومي ساعديني
ندى :ليه حد قالك قبل كده اني شغالة عند الي خلفوكي
فريدة مسكت دراعها بغضب :انتي بتكلميني انا كده
ندى بغضب :سيبي ايدي لا اقسم بالله اقتلك وما اسميش عليكي
ad
سيرين :طنط فريدة في ايه سيبيها
فريدة مسكت وش ندى بغضب :بت انتي الي اقوله هنا يتسمع فاهمة
ندى زقتها عنها بغضب وقربت منها بتهديد :اوعي مرة تانية تقربي مني بطريقتك المقرفة دي انتي هنا ملكيش دعوة فيا خالص وان كان على ابنك اهو سبتهولك اشبعي فيه
لانه الراجل الي ابن امه ما يستاهلش اصلا يبقى راجل
هنا جه صوت ادم :ندددددى
ادهم :اهدا يا ادم
ادم قرب منها بغضب :ايه الي بتهببيه ده
ندى بصتله بقرف : ايه الي بهببه عادي واحدة بتدافع عن نفسها
ادهم :مش كده يا ندى اهدي
ندى بغضب :انت مش شايف اسلوبه يا ادهم
ادم مسك دراعها :ايه مبقيتش املى عين حضرتك ولا ايه مش عاجبك الراجل الي متجوزاه
ندى نزعت ايدها منه : لما تبقى راجل الاول وتحامي لمراتك تبقى تعجبني
ادم ضربها بالألم
والكل اتصدم واولهم ندى الي دموعها كانت بتنزل بصمت وايدها خدها وباصة في اللا شيء
والصمت عم على الجميع اثر صدمتها المختلطة بأنفاسها
ad
فريدة كانت فرحانة جدا بلي حصل
ادم شد على ايده بغضب وهو مصدوم من الي عمله ازاي يضربها كده لا وقدام كل الموجودين
مازن قرب من ادم :مش كده يا ادم
سيرين قربت من ندى وحضنتها وهي لسه على صدمتها
سيرين بدموع :على فكرة ندى ما عملتش حاجة وطنط فريدة هي الي جت عليها ورمت شرها
ولسه سيرين هتكمل ندى وقعت من طولها
ادم بخوف :نددددى
ادم حملها بسرعة :ادهم اطلب الدكتور بسسرعة
سلمى قربت من فريدة :اوعي سيرين تقولهم الي حصل
فريدة :هههه ولا هتقدر تعمل حاجة ولا هيصدقوها
دخل ادم حامل ندى
مروى بقلق :في ايه ندى مالها
ادم طلع فيها اوضته
وسيرين قصت عليها الي حصل
مروى :بنت ال....... ان ما وريتك يا فريدة الكلب مبقاش مروى
سيرين كانت قلقانة جدا على ندى
مازن قرب منها وهمس في ودانها :هتبقى كويسة ما تخافيش
ad
سامي بص لفريدة :لو عرفت انك ليكي يد بخناقتهم والله ما يحصلك طيب
هنا جه الدكتور وكشف عليها تحت قلق ادم الكبير
دخلت نور وهي مستغربة :في ايه
ادهم اتنهد :ندى تعبت شوية وجبنالها الدكتور
نور ما سابتهوش يكمل وجريت على اختها بخوف
ندى كويسة فيها ايه يا دكتور
الدكتور :هي عندها انهيار عصبي حاد وده خطر عالبيبي الي ببطنها لازم تبعدوا عنها اي توتر ده خطر عالجنين
ادم اتصدم جامد :مراتي حامل
الدكتور :ايوه هي في الشهر التاني
ادم بصلها بندم كبير
ندى كانت دموعها بتنزل بصمت
نور بصتلهم :ندى مالها حصلها ايه
نور مسكت وشها :فيكي ايه ندى اتكلمي
ندى ما كانتش قادرة تتكلم
نور بدموع:هي مش بتتكلم ليه
الدكتور :ده من اثر الصدمة الي حصلتلها هتبقى كويسة
ادهم قرب من نور :اهدي يا حبيبتي هتبقى كويسة
نور :حصلها ايه
مروى قربت من فريدة بغضب وضربتها بالألم قدام الجميع :قولتلك ميت مرة ابعدي عن بناتي يا وسخة
ادهم بغضب :ايه الي بتعمليه ده انتي اتجننتي
قرب منهم مالك :والدتك تستاهل اكتر من كده امك بتخطط تسجن مراتك وتجيبلها قضية تزوير واحتيال
يتبع